2022. december 21. 15:15 - AranyKarika

Turis fonal átalakulása

Nyomatható, lefűzhető mintával

blogkep.jpg

Egy őszi vásárlási körutam során, felfedeztem a városban egy fonal turkáló kis üzletet, amit nem tudtam kihagyni, pedig már tele volt mindkét kezem táskákkal. De nem bántam meg, hogy betértem, mert ahogy ránéztem a kínálatra, azonnal mosolygott rám egy neylon zacskóból ez a rózsaszín fonal. Lemérettem és éppen 40 dkg volt, ami általában egy pulcsihoz vagy kardigánhoz elegendő szokott lenni. Imádom ezt a színt és azt mondják a barátaim, ismerősei, hogy jól is áll. 

Már volt egy munka a kezem alatt akkor éppen, de most valahogy alig vártam, hogy befejezzem. Motoszkált a fejemben a lehetséges minta, amit majd megköthetnék ebből a fonalból. Nem szerettem volna túlságosan mintázni, úgy véltem, hogy egy egyszerűbb visszafogottabb minta illene ehhez a fonalhoz, hiszen a színe amúgy is elég feltűnő. Több esti keresgélés után úgy döntöttem, hogy magam kreálok bele valami hosszan futó mintát. Így ezt az azsúrt kötöttem, aminek a mintáját itt leírom.

20221221_141542.jpg

 

Minta leírása:  11 szemből áll

Nekem a kezdősor 88 szemből állt az elején és a hátánál is. 38 -as a méretem. Az ujját 44 szemre kezdtem és a papírszabásmintámnak megfelelően szaporítottam, illetve fogyasztottam. 

1. sor: 2szem fordított, 2 szemet simán összekötünk, 1 ráhajtás, 1 sima, 1 ráhajtás, 2 szemet áthúzással kötünk össze ( az első szemet simán leemeljük, a második szemet simán lekötjük és a leemelt szemen áthúzzuk.

2.sor: Minden szemet úgy kötünk le ahogyan mutatkozik, a csavart szemeket fordítottan kötjük.

Kattints a képre, töltsd le, nyomtasd ki és lefűzheted gyűjteménybe.

azsurminta.jpg

Négyes körkötőtűvel kötöttem meg az elejét és hátát valamint az ujját. A passzéhoz 3, 5 körkötőtűt használtam. Német fonal volt, idehaza nem találtam ugyanilyen fonalat, így képet sem tudok róla feltenni, de hasonló fonal mint az Alise béby best  fonal.

Az oldalán teljesen egyenesen kötöttem, szabásminta szerint  fogyasztottam a karlyuknál és a nyakkörnél.

Amikor elkészültek a darabok, formára igazítottam, gombostűvel egy takaróhoz rögzítettem, letakartam vizes ruhával, neylonnal befedtem, rápakoltam egy rakás könyvet, amivel egy napon át nyomattam. Ezalatt a szemek igazodtak, a darabok felvették a formát és amikor a neylont leszedtem róla, akkor hagytam tejesen megszáradni.

Ezután a kardigán darabjait összevarrtam, majd az eleje szemeit körkötőtűre szedtem és 5 cm széles pántot kötöttem egy csavart sima és egy fordított váltakozásával. Amikor ez megvolt a nyakkörnél szintén így dolgoztam. A gomblyukakat 3 szemből készítettem.

Igazán hozzá illő gombokat nem találtam ehhez a különleges színhez, de szerintem ez sem rossz választás.

Szerinted illik hozzá? Neked tetszik ez a minta ehhez a fonalhoz, Te milyen mintát választottál volna?

pinterest.jpg

20143.jpg

 Ha tetszett a bejegyzés kérlek oszd meg, hiszen másnak is hasznos lehet.

Köszönöm!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr7418007662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása