2022. december 23. 18:15 - AranyKarika

Petrolzöld, hosszú pulóver, ahogy én kötöttem Aliz Angora Gold fonalból

Nyomatható, lefűzhető mintával

petrolzold_pulcsi_blogkep.jpg

 

Alapjáraton egy fagyos alkat vagyok, így amikor egy északi fekvésű műhelybe költöztem és kiderült számomra, hogy nem tudom 18 foknál jobban felfűteni, elgondolkodtam azon, hogy kötnöm kellene vastagabb melengető pulóvereket. Böngésztem a neten és ráakadtam erre a fonalra, aminek a színe fogott meg leginkább. A vastagsága miatt úgy döntöttem, hogy dupla szállal fogom megkötni. 

A fonal  Alice Angora Gold 164 ; Összetétele: 80 % acryl, 20% gyapjú és 10 dkg kiszerelésben kapható.

60 dkg valót vettem belőle, ami bele is ment a pulcsiba, egy kicsi maradt csak belőle.

Négy és feles tűvel kötöttem meg. Van egy papír szabásmintám, ami alapján fogyasztottam, illetve szaporítottam. Hosszú fazonra terveztem meg, hogy minél jobban melegítsen.

Nem gondoltam hozzá nagyon bonyolult mintát, így mell magasságig egy rombusz alakú mintát, felette pedig egy kis csavart, rizsszemes mintát kötöttem. A passzét 2 fordított és 2 csavart sima szemmel kötöttem( először a második szemet kötöttem le, majd az elsőt). 

A kötésmintákat a képre kattintva letöltheted és kinyomtathatod, lefűzheted a gyűjteményedbe.

Kattints a képre és töltsd le

minta_alap.jpg

csavart_minta.jpg

Amikor a darabok készen voltak, formára igazítottam őket a szélükön legombostűztem egy takarón, majd vizes ruhával letakartam, neylonnal befedtem és lenyomtattam egy rakás könyvvel. A szemek így rendeződtek és a darabok is megfelelően kifeküdtek az összevarráshoz. Egy napig hagytam, majd a darabokat szabadon teljesen hagytam megszáradni.

Ezután a darabokat összevarrtam, majd a nyakkör szemeit felszedtem egy körkötőtűre, passzé kötéssel 4 cm kötöttem majd a szemeket leláncoltam.

Mi a véleményed, ehhez a fonalszínhez illik ez a mintázat?

petrolzold_pulcsi_2.jpg

20143.jpg

 

 Ha tetszett a bejegyzés kérlek oszd meg, hiszen másnak is hasznos lehet.

Köszönöm!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr7118008576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása