2023. március 20. 18:02 - AranyKarika

A tavasz íze és illata a konyhában

Ibolyaszörp receptje

tavasz_ize_es_illata_a_konyhaban_blogkep.jpg

Végre itt a tavasz immár végérvényesen. Én mindig nagyon várom, szeretem figyelni, ahogy életre kel a természet és az első tavaszi napsugarak jótékony hatásának köszönhetően, vele együtt megújulok én is.

Beköszönt a Húsvét, amit tavaszi nagytakarítással kezdek házon kívül és belül, előkerül a régi-új ruhatár, kezdődnek a kerti munkák a tavaszi programok és a családi kirándulások. 

Szerencsés helyzetben vagyok mert nekem nem kell felkeresnem a természetet, hogy feltöltődjek és magamba szívjam a friss tavasz illatát, mert én az erdő közelében lakom. Csak ki kell mennem és már itt a rengeteg sárga pitypang, a bokrok alján és tisztásokon nyíló  ibolya.

Még sosem készítettem az utóbbiból szörpöt, de most rengeteg van a házunk mellett, így elkészítettem életem első ibolya szörpjét. Nekem egy kissé kesernyés az íze, de a család szívesen itta szódával, vízzel higítva.

Az ibolya gyógyhatása

Enyhíti a köhögést, asztmát, szájüregi gyulladásokat és a hörghurutot. Virágát és levelét elsősorban forrázatok és gyógyteák készítéséhez használják. Virága nyálkaoldó, idegnyugtató, vérnyomáscsökkentő hatású. Levele nyálkaoldásra, izzasztásra, vértisztításra használható.

 Az ibolya enyhe víz- és hashajtó, ezért fogyókúrázóknak, vagy méregtelenítő kúrát végzőknek kifejezetten ajánlott. Ösztönzi a máj és a vesék működését, ezáltal felgyorsítja, és hatékonyabbá teszi a szervezetben felgyülemlett méreganyagok kiürülését.

Ibolya szörp

 

Hozzávalók:

1 liter víz

1 kg cukor

25 dkg ibolyavirág/liter

1 dkg citromsav/liter

2 db citrom/liter

Elkészítés

A vizet a cukorral szirupnak felfőztem Amikor hűlt egy kicsit, tehát már nem forró, de még meleg, akkor tettem bele az ibolyavirágokat. Ízesítettem a karikára vágott citrommal és citromsavval, majd 4 napig állni hagytam. Nem kell hűvös helyen tartani, a konyha hőmérséklete tökéletesen megfelelő. Ezután többször átszűrtem, majd ismét felmelegítettem. Nem kell forralni, amikor 70-80 fokra melegedett a szörp, akkor  levettem a tűzről, beletöltöttem csírátlanított üvegekbe és a kamra polcára tettem. (Nagyobb mennyiség esetén, literenként ½ gramm tartósítószert szükséges hozzáadni.)

Az én ibolya szörpöm így nézett ki.

ibolyaszorp_1.jpg

Amikor elkezdtem főzni még csodaszép színe volt. Aztán kifakult.

ibolyaszorp_2.jpg

Amikor üvegbe töltöttem akkor pedig már rózsaszín színe volt.

ibolya_szorp.jpg

 

alairasos_kepem_nagyban_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr6218026722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása