2020. december 28. 15:42 - AranyKarika

Egyiptomi jelképes ágytakaró

 hand_crafted_6.png

Az unokám kedvenc témája, érdeklődési köre mostanában az egyiptomi piramisok, fáraók, hieroglifák világára terjed ki leginkább. Hat éves kora ellenére már rengeteg mindent tud erről a korról, több könyvet vetetett már amiből szinte issza az információkat.Így esett, hogy egyik nap megfogalmazott egy  kívánságot, tekintve , hogy jön a karácsony. 

-Szeretnék a Jézuskától egy Egyiptomos takarót kapni.

Varrónő lévén elindult a fantáziám, kerestem a lehetőséget arra, hogy hogyan lehetne kivitelezni egy olyan ágytakarót, amit lehet nyugodtan mosni, nem fakul ki, lehet vasalni, és színtartó is marad egyben. No és az is szempont volt, hogy minél egyszerűbben el lehessen készíteni, hiszen az egyiptomi jelképek nagyon bonyolultak, ezeket anyagra applikálni szinte képtelenség.

Így jutott eszembe a szitanyomás,emblémázási technika. Ezzel a technológiával szinte bármilyen anyagra felvihetjük a logónkat, vagy egyéb más grafikai elemet. Szitázható textil, müanyag, nejlon, karton, fa, fém, kerámia és még az üveg is. A direkt szitanyomás során a minta egy speciális szitán keresztül festékek segítségével közvetlenül az emblémázandó felületre kerül. 

Megterveztem a takaró képi világát és a méreteket megadva átküldtem JPG fájlba a szitanyomó műhelynek.Amire elkészültek a nyomtatott darabok megvettem a takaró hátoldalának való lepedővásznat és a közbélést, a flízt. Ez ad egy kis tartást a takarónak és puha, kellemes lesz tőle.

A takaró tervezete így nézett ki

 

Ezt a mintát aztán eldarabolva elküldtem nyomtatásra.

A szétszedett darabok így néztek ki:

    

                  

     

       

    

 Amikor kész volt, összevarrtam egymáshoz őket a megtervezett kép szerint. majd aláraktam a vatelint.

 A takaró hátsó oldalát a színére tettem és körbe összevarrtam őket, alul középen hagytam egy akkora lyukat, hogy ki tudjam fordítani. Ezt követően legombostűztem a varrásokat, majd a három réteget ezeken végigvarrva egymáshoz rögzítettem. 

 

A takaró 2 méter hosszú és 1,40 m széles. Egy kissé lelóg az ágy hoszabbik széléről, de így nagyon dekoratív lesz.

 

 

alairas_png.png

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr9616361560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása