2023. szeptember 15. 10:37 - AranyKarika

Rózsaszín álom

Kedvenc kötött kardigánom

rozsaszin_alom.jpg

Ennek a kardigánnak a története akkor kezdődött, amikor benézve a gardróbomba azzal szembesültem, hogy nincs olyan darabom amit egy hűvösebb nyári este felvehetek a póloimra. Mivel azok rózsaszín, pink, halványkék, türkiz árnyalaiban pompáznak így egy halvány rózsaszín fonalból képzeltem el magamnak egy új projektet.

Keresgettem a netem fonal után, mert nekem így kényelmesebb, és az Alice Baby Best fonal mellett döntöttem. 40 dkg -t rendeltem, de akardiba 35 dkg elég lett.

 baby_best_185_powder_pink-500x500.jpg

Amikor megkaptam a csomagot nagyon szép fonalat tarthattam a kezemben, hiszen a képről nem jött le, hogy van egy kis fénye is. Alig vártam, hogy nekiálhassak a kötésének, egy szép csikemintát álmodtam meg hozzá, mert azért egy szellősebb nyári tavaszi, koraőszi kardigánt szertettem volna magamnak.

Nekifogtam a minta keresésnek, irány a Pinterest. Én ezzel úgy vagyok, hogy a fonalhoz illő mintát kutatom a neten. Szeretem a bonyolultabb, kihívást jelentő mintát, így erre  esett a választásom. Először bonyolultnak tűnt, első pillantásra egy kicsit tartottam is tőle, mert mintarajz volt csak hozzá. Hála az égnek én már 18 éves korom óta kötök, így minden gond nélkül le tudom kötni azokat. Teljes leírásra nincs szükségem, nem kell, hogy sorról sorra le legyen írva a munkamenet.

rozsaszin3.png

Valami miatt én szeretem kihagyni a próbakötést, így egyből nekiálltam. Az én méretem 38 -as, van egy szabásmintám készítve csomagolópapírból és ennek megfelelően kötöm a darabokat. Az ujjához is csináltam egyet, így a fogyasztásoknál, szaporításoknál könnyű dolgom van.

Ötlet: Ha van egy megunt pulcsit amit szeretsz, vágd szét a darabjaira, azt egy csomagolópapírra terítve, körberajzolod és kész is a mintád amit használhatsz a kötéshez.

Tehát ebből a fonalból a passzéhoz 90 szemmel kezdtem, a mintához felszedtem 112 szemet + 2 szélszemet. (17-el oszthatónak kell lennie+2 szélszem)és a honaljig kötöttem a hátát, a két darabból álló elejét  a papír mintáimnak megfelelően kötöttem majd fogyasztottam a karöltőt, és a nyakkivágást. 

rozsaszin2.png rozsaszin1.png

 

A gomboláspántot utólag kötöttem a kardigánra, miután a vállakat összevarrtam. Felszedtem az eleje és nyakkör szemeit és 3 cm széles passzé kötést elkészítettem. A jobb oldalára egyenletesen elosztva 3 szemből gombjukat készítettem.( Ennek kötése kötőkönyvekből könnyen elsajátítható).

Maradt az ujja bevarrása és a próba, az öröm és a fotózás, hogy hozhassam ide a szépséget.

Remélem, hogy sokak bíztatást kapnak a minta lekötéséhez. Ha gondolod oszd meg velem,küldj egy képet róla.

A mintát kinyomtathatod, kattints rá a nagyításért.

minta_alap_1.jpg

20143_1.jpg

Kövess be az instagrammon

Instagram:  https://www.instagram.com/aranykarika_handmade/

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr2518214803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása