2023. szeptember 24. 11:17 - AranyKarika

A vidámság jegyében

Színes, csíkos sál és hozzá illő sapka

sapka_es_sal.jpg

Én mindig azt vallottam, hogy az öltözetünk színe kihat a mindennapi hangulatunkra. Ha megfigyelted már magadon, észrevehetted, hogyha rosszul ébredtél, sötétebb, lehangolóbb színű ruháidhoz nyúltál, fehér, szürke, barna, fekete....ha vidám hangulatban léptél ki az ágyból akkor biztosan a színes pólod, blúzod, inged kerül elő.

Ez a színes, szívárvány színeiben pompázó sál és a hozzá illő sapi egy vidám nap kezdete lehet.

Maradék fonalaimból kötöttem a sálat, a sapihoz két gombolyag 10 dkg, Bravo Baby fonalat vettem, dupla szállal kötöttem, de így sem  ment bele teljesen.

A sálat 4-es tűvel kezdtem, 35 szemre, olyan fonalaim voltak, melyek egyforma vastagságúak, és a 4-es tű jó volt hozzájuk. A nevükre már nem emlékszem, sajnos nagyon régről maradtak meg....akkor még nem jegyeztem fel a kötött darabjaimhoz  felhasznlt fonalak neveit. Mára már ez a jó szokásom kialakult.

20230909_190749.jpg 20230923_130807_0000.jpg zoldeskek_hopehely_minta_idezet_tel_nemzetkozi_instagram_poszt_20230923_131646_0000.jpg

Addig kötöttem, míg a fonalaim tartottak, éppen jó lettt a hossza, 122 cm.  9,7 dkg fonal ment bele. Lustakötéssel kötöttem egészen végig.

A sapit tehát dupla szállal kötöttem, 4,5 kötőtűvel. 7,9 dgk ment bele. Zalán 10 éves, fejkör méretéhez igazítva 79 +2 szélszemet  vettem fel és passzét kötöttem 2 sima, 2 fordtott szemekkel, 11 cm magasságig,

Ezután 3 db fordított, 4 db sima szemekkel kötöttem a mintát. Természetesen a szélszemek után. Minden 6. sorban csavarást kötöttem a 4 sima szemből. 2 szemet lemeltem a munka elé, a követkető kettőt leötöttem simán majd a leemelteket is lekötöttem simán.

A munka hátoldalát úgy kötjük, ahogy a szemek mutatkoznak.

A sapi csavart mintáját 18 cm-ig egyenesen kötöttem, majd minden fordított szemű 3-as blokkból 2 simán összekötöttem. A következő színén mutatkozó sorban ismét összekötöttem 2 szemet, egy fordítotottat és egy simát. A sorokban ezt még 2x megismételtem és leláncoltam a szemeket. A fogyasztások elkezdése után már nem csavartam meg a szemeket.

Egy hosszabb szállal összehúztam a sapi tetejét és egy pompomot készítettem rá.

Bízom benne, hogy a leírás segít, ha van kérdésed keress vel nyugodtam, igyekszem segíteni.

A képre kattintva kinagyítható és letölthető.

minta_alap_20230924_110448_0000.jpg

20143_1.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr7318220775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása