2024. augusztus 15. 10:16 - AranyKarika

Tavaszi Kötögetés

A Banánsárga Álom

banansarga_alom.jpg

Ahogy a tavasz beköszöntött, a természet egy új színkavalkáddal lepte meg a világot. A virágok, a fák rügyesedő ágain, és a napfény csillogása mind hozzájárultak ahhoz, hogy a szívem tiszta örömre találjon. Éppen ebben a csodás időszakban bukkantam rá négy gyönyörű banánsárga pamut fonalra egy kis turkálóban. A szín szinte magához vonzott, és nem tudtam ellenállni – meg kellett vásárolnom őket!

Mivel imádom a sárgát, és eddig még sosem kötöttem olyan holmit, ami ebben a színben pompázott, nem haboztam. Azonnal elkezdtem tervezni, hogy mit is készíthetnék. A választásom egy csipkemintás projektre esett, hiszen a finom és légies minták tökéletesen illenek a tavaszi hangulathoz.

banansarga_kotott_pulover_1_1.jpg

A kötés során kellemes perceket töltöttem a szabadban, a napfényben ülve, a levegő illatát szívva. Minden egyes szemnél éreztem, ahogy a feszültség elillan, és csak a fonal puhaságát, valamint a színek szépségét élveztem. Később, amikor a munka folyamatát lejegyeztem, rájöttem, hogy ez nem csupán a kézimunkáról szól, hanem egyfajta meditáció is.

Munka közben rá kellett jönnöm, hogy a rendelkezésre álló fonal mennyisége nem lesz elegendő. Akárhogy is néztem, egy kisebb dráma bontakozott ki a kezeim között! Ám a kreativitásom nem hagyott cserben: átnéztem a maradékaimat, és egy szép, melírozott zöld fonal került a kezembe. Ez a zöld kiegészítés pedig csodálatosan passzolt a sárga színhez, és ezzel a bizarr párosítással még izgalmasabbá tettem a projektet.

banansarga_kotott_pulover_2.jpg

Most, hogy elkészült a csodás csipkés holmi, telve vagyok izgalommal, hiszen már alig várom, hogy kora ősszel viselhessem. Az egyedi darab, amelyet a szívem és kezeim munkájával alkottam, nemcsak a hűvösebb napokban fog melegen tartani, hanem egy kis napfényt is csempész az öltözködésembe.

Ha ti is szeretnétek elkészíteni egy ilyen csodás sárga csipkés holmit, megosztom most a kötési folyamatot, hogy ti is átélhessétek ezt a varázslatos élményt!

Viseljétek büszkén! Mikor elkészült az alkotásotok, ne habozzatok megmutatni a világnak! Legyetek büszkék arra, amit létrehoztatok, és élvezzétek a saját kezetekkel készült holmik melegségét.

Remélem, hogy tetszik nektek ez a kis inspiráció! A pamut fonal és a csodás csipkeminta kombinációja biztosan örömet fog okozni nektek is, ahogy nekem is. Tartsatok velem a következő kötögetésre – és addig is, élvezzétek a kreativitás szabadságát!

banansarga_kotott_pulover_3.jpg

A Csipkés pulcsi kötése – Lépésről Lépésre

Felhasznált anyagok:

  • 4 db 10 dkg banánsárga pamut fonal
  • 2 dkg maradék, színben harmonizáló pamut fonal
  • Kötőtű (ajánlott méret: 3 mm)
  • Nagyobb lyukú varrótű a fonal végeinek eldolgozásához

A pulóverhez 50% pamut és 50 % acryl összetétételű CANCUN fonalat használtam. 

A leírás 38-as méretnek megfelő.

Ha nem tudod beszerezni, akkor egy  hasonló összetételű fonalat keress a mintához, ami 3-as tűvel köthető.

A pulcsit az alább , saját méretemre elkészített, csomagolópapírból kivágott minta utaán kötöttem. Főleg az ujja megkötésénél segített, mindig odapróbáltam, és jobban tudtam így a szaporítást készíteni.

pulcsialap.jpg

 

sarga_kotesminta.jpg

A mintában az üres négyzet a sima szem, a kereszt irányú vonal a fordított, a kör a ráhajtás, a három egymás csúcsát támasztó vonal a három szemből egy szem készítése.

Ezt a következő képpen készítettem: az első szemet leemeltem,, a következő kettőt simán összekötöttem és a leemelten áthúztam a szálat.

Minden 6. páratlan sorban 3-3 szemes csavarást kötünk. Ehhez a legjobb, ha segédtűt használsz és a leemelt szemeket erre teszed, amig a következőket lekötöd.Az első csavarásnál az első 3 szemet a munka elé teszed, a második 3 szemet egymás után simán lekötöd, majd a leemelt szemeket is simán lekötöd.

A következő csavarást a mintázatban úgy készíted, hogy az első 3 szemet a munka mögé teszed, a következő 3 szemet egymás után simán lekötöd, majd a hátra tett szemeket kötöd le egyenként simán.

Az elejét  17- el osztható + 2 szélszemmel kezdjük.Nekem ez 121 szem lett, a méretemnek megfelelően. 3-as tűvel kötöttem végig a hónaljig, ahol fogyasztottam a sor elején és fordulás után a sor végén is 1x 6, 2x1 szemet a hónaljhoz.

Innen kötöttem egyenesen a mintának megfelelő magasságig, majd kétfele vettem a mintát és kialakítottam a  nyakkört és a vállát. A nyakkörhöz fogyasztottam 1x 10 , 2x3, 6x1 szemet. 

A vállához a kellő magasságban 3x 9 szemet fogyasztunk.

A pulóver hátoldalát a mintának megfelelően kötjük, sima kötéssel.

Az ujja közepére egy mintaegységet kötünk. a kezdés 49 szemre, 15 sima 2 fordított, 17 a mintázat ( képen a sárga jel közötti rész ) és 2 fordított, majd 15 sima. A mintának megfeleően szaporítunk a kugliig. Itt 1x 6, 1x 2,  és innen soronként 1 szemet fogyasztunk, igény szerint, ahogy a minta kívánja, amikor úgy látod, hogy a papírminta szerint nem kell fogyasztani, akkor kössed végig a szemeket.

Amikor a darabok elkészültek, kifektetve , gombostűvel kifeszítve formára, vizesruhával letakartam, egy nylonnal lefedtem, majd könyvekkel lesúlyoztam és hagytam egy napig. Ezután kibontottam, majd hagytam teljesen megszáradni. Ez a blokkolás folyamata, ami alatt a munka szépen felveszi a kívánt alakot és rendeződnek a kötés szemei is. 

Ezután jön az összevarrás, amit én már annyira nem kedvelek, de rá kell szánni az időt és szépen kell elkészíteni, hogy az oldalvonalnál a szemek egymás mellé kerüljenek. Így lesz igazán tökéletes a munka.

 

Kellemes perceket kívánok neked is a munkához.

 

 

                                          

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr1118465565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása