2021. július 16. 12:47 - AranyKarika

Babaágynemű és zsebes tároló

Varrd velem, szívvel, szeretettel


szett2_1.jpg 

Egy alkalommal, amikor még szabással - varrással is foglalkoztam, hoztak a műhelybe vászon  anyagokat, amiből kiságyba való ágyneműt kellett varrnom.

Mivel kislánynak készült, így rózsaszín és szürke alapszínű vászon anyagot választottak. A rózsaszín anyag pöttyös, a szürke csillagos. Vatelint is hoztak, ami a huzatok belsejébe kerül majd. Kérés volt még, egy kiságyra köthető zsebes tároló is. Kaptam egy rajzot hozzá, aminek alapján dolgoztam.

Méreteket és az elképzelést szépen megadták, nem volt nehéz dolgom, csak a varrás menetét kellett kitalálnom, hogy ésszerű legyen, ne kelljen feleslegesen bontanom.

img_20171020_124907.jpg

Legelsőnek a kis párnát varrtam meg. Ez volt a legegyszerűbb. A méreteknek megfelelően, a szürke, csillagos anyagból, kettő 30x 40 cm nagyságú lapot kiszabtam, ugyanekkora vatelint is vágtam duplán.Az anyagokat színével szembe fordítva, rárakva a két vatelin  réteget összevarrtam, az alsó oldalon egy arasznyi nyílást hagytam,hogy ki tudjam fordítani. Amikor ez megtörtént géppel ezt is összevarrtam.

szett.jpg

Következett a paplan varrása. Ez sem volt nehéz, kiszabtam a felső részt, rózsaszin, pöttyösből, duplán. Az alsó réteget a szürke csillagosból duplán. Mindkét mérete 70 x 90 cm. A vatelinből ugyanezzel a mérettel duplán, egy darabot kivágtam. Először a rózsaszín és a szürke anyagokat varrtam egymáshoz, az elején és a hátoldalán, mivel erre kerül majd a szürke szatén szalag. A varrászélességeket széjjelvasaltam, majd a szín oldalára fordítottam és felvarrtam a szatén szalagokat. Egy nagyobb masnit is hajtogattam és a színére tűztem a varrás közepére. Ezután a hátoldalára is rávarrtam a szatén szalagot, de ide masnit nem raktam. A színüket szembe fordítva , ráraktam a két réteg vatelint és körbe levarrtam, az alsó oldalon egy arasznyi nyílást hagyva. Itt ifordítottam ki , majd géppel a nyílást  letűztem. Így a vatelin körbe van varrva az anyagokhoz és mosás közben sem mozdulhat el.

szett2_1_1.jpg

A rácstakarü felső széle csillagos anyag, az alsó rézse, rózsaszín anyagból készül.. Amikor mindkét oldala megvolt, színükkel szembe fordítva a vetelint hozzáfogva, körbevarrtam, miközben a kijelölt helyekre a kötőket befogtam a varrásba fogtam. Az egyik rövidebbik végén egy arasznyi nyílást hagytam, ott kifordítottam a rácsvédőt. A sarkokat szépen kiigazítottam éa levasaltam, letűztem a nyiílást.

A rácsvédő hossza 190 x 30 cm. 

tarolo.jpg

Következett a zsebes tároló elkészítése. Ehhez egy szürke alapból kiszabtam kétszer 60x50 cm nagyságú lapokat, és egy réteg vatelint. A csillagos anyag maradékából zsebeket szabtam. Az alsóra gumit kértek, mert olyant szerettek volna ami nagyobb, és belefér több dolog is. Így a szabásnál kifele, felfele szélesedve szabtam ki a zsebet. Rózsaszín anyaggal beszegtem, hogy dekoratív, mutatós legyen. A gumit belefűztem az alsó zseb szélébe, letűztem, majd a zsebeket az egyik szürke anyagra varrtam. A két szürke anyagot szembe fordítottam a színűkkel, ráraktam a vatelint és körbevarrtam, egy kis nyalást hagyva az alsó szélén. Itt kifordítottam, és a nyílást levarrtam. Vasalás után a zsebek tűzésénél a hátsó oldalhoz tüztem őket.

Készen van a kis baba ágynemű.

Ha van egy kis készügyességed, te is el tudod készíteni, bátran állj neki. Általában, ha a méreteket és az elképzelésedet egy rajzon viszed, az üzletekben ki tudják neked számolni, hogy mennyi anyagra van szükséged hozá.

 

alairasos_kepem_nagyban.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr5416629208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása