2023. február 03. 15:49 - AranyKarika

Turi a gardróbban - farmernadrágból együttes

Varrd velem lépésről-lépésre

turi_a_gardrobban_egyuttes_blog.jpg

Az őszi, tavaszi nagytakarítás a gardróbban mindig kellemes időtöltés lehet egy nő számára, hiszen ilyenkor előkerülnek azok a darabok, amiket már nagyon régóta nem visel, kiselejtezi, így mód nyílik egy új darab beszerzésére.

Te, mint hobbivarrónő más szemmel nézed ezeket a darabokat, hiszen újra hasznosíthatók egy ötletesen megvarrt táska vagy egy új ruhadarab formájában. Télen, a hosszú estéken szoktam én is ezeket a darabjaimat átszabni, varrni. Sok év alatt összegyűlt jó néhány újrahasznosított darab a gardróbomban, amelyek közül most néhányat megosztok veled.

Nézz körül a szekrényben, biztosan akad olyan farmer, amit már nem szívesen hordasz, meguntad, vennél inkább egy újat helyette… viszont még nem akarod kidobni, mert az anyaga még nagyon jó állapotban van, és a zseb is kitűnő rajt, szép a szegecse, a gombja stb..

Hát akkor ne dobd ki, hanem hasznosítsd újra. Varrj magadnak belőle használható ruhadarabot, táskát! Ha van varrógéped és van, egy kis kézügyességed bátran állj neki, hiszen az alkotás öröme mindig önbizalmat ad. .

Kellemes varrogatást kívánok!

Farmernadrágból, csinos együttes

Hozzávalók:

- Egy megunt farmer - 1 m színes, könnyű anyag - a csípőméretednek megfelelő hosszúságú csipke, 10 cm rátartással - olló, cérna, varrógép,

Biztosan te is voltál már úgy, hogy selejteztél a szekrényedben, ráakadtál egy régen nem hordott farmer nadrágra de sajnáltad kidobni, mert az anyaga még nagyon szép… Én is így voltam ezzel a farmerral amit a lányomtól kaptam, ő megunta és azt gondolta , hogy én elhordom. Nagyon klassz állapotban volt, de a mai divatnak megfelelően olyan helyeken volt nagyon koptatott ahol nekem nem tetszett.

1.JPG

Így jött egy kis töprengés után az ötlet, hogy csinálok belőle egy aljat és hozzá illő válltáskát. Vásároltam hozzá 1 m sötétkék fehér pöttyös anyagot.

A szoknya nagyon egyszerűen elkészíthető, semmi szakmai tudás nem kell hozzá.

2.JPG

Egy ollóval elvágod az ülep alatt. A színes anyagból levágsz neked megfelelő szélességet és összeráncolod.

Ráncolás varrógéppel: A gép öltésnagyságát 4- esre rakod, az anyag széle mellett végigvarrod majd ettől a varrástól még egyszer kb. talp szélességre. A cérna végét hosszúra hagyod. A varrás elején elkötöd a cérnát, majd a varrás végénél mindkét szálat egyszerre megfogva húzd össze olyan hosszúra, mint amekkora a  farmer széle.

4.JPG d085898212fb86fa65368cee1f36903d.png

 

Miután ezzel elkészültél, a farmer szélére varrod, majd a varrásszélességet elszeged, levasalod.

A varrásvonalra helyezed a csipkét és levarrod mindkét szélét.

7.JPG 8.JPG

 

A táska varrása

A maradék farmerből a képen látható módon szabj csíkokat.

Négy - négy csík alkotja majd a táska elő és hátoldalát. Szabj hozzá felső széleket is, duplán. Ezek szélessége akkora legyen mint a három farmerdarab összesen varrásszélesség nélkül.( a mintás anyag a táska felső szélén, alá lesz hajtva.)

A csíkokat bélésből is kiszabtam. Négyet- négyet egymáshoz varrtam. Az egyik darab az eleje lesz, a másik a hátoldala a táskának.

9.JPG 10.JPG

 

A pöttyös anyagot hajtsd alá a felső szélén és varrd le  az elején és a hátulja darabján is, majd a bélésből is ugyanezt csináld meg.

A táska alsó szélén  alakítsd ki a táska sarkait. Vágj ki kb. 3 x3 cm kockányit az anyagból majd varrd össze.

12.JPG 13.JPG

 

Így alakult ki a táska alján a sarok.

Bélésnél is ugyan ezt csináld meg. Az bélés alján középen, hagyjál egy 15 cm nyílást, hogy ki tudd majd fordítani a táskát.

14.JPG

 

A táska felső szélét varrd össze, egy nagy gyűrű alakot kapsz. Ezután varrd a táska széléhez s szegélyt.

15.JPG 16.JPG

 

Én varrtam egy húzózárat is a két széléhez. Ez nem könnyű feladat, de fércelés után biztosan neked is sikerülni fog. Ha mégsem, akkor egy mágneszárat is rakhatsz bele.

Varrd hozzá a bélést is. Fordítsd ki a bélés alján hagyott nyíláson. Vasald le a táskát.

17.JPG

Ezután szabd ki  a vállpántot, amit be is ragaszthatsz, ragasztós vászonnal, hogy jó tartása legyen, ne nyúljon el.  Színt színnel összefordítva összevarrtam a darabjait majd kifordítottam. Levasaltam. Miután elkészült, a táska széleihez varrtam.

18.JPG

 

Én így festek az együttesemmel. A pöttyös maradékból éppen kijött egy öv is.

a5607188c7ddf883d595640aa0f49e57.png

2b26626c6e31bff7d282a5e9ff2330de.png

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr2918026766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása