2022. július 31. 16:31 - AranyKarika

Kalocsai minták reneszánsza

Munkáink a '70-80 -as évekből

Ismét divat a kalocsai motívumokat hímezni, rajzolni, festeni ruhára, tornacipőre, autóra, motorra... csak éppen nem díszpárnára, terítőre, falvédőre.

A 70-80-as években  nagyon sok lány és asszony kedvelt hobbija volt a színes, a szomorúpamukos kalocsai minták  készítése.  Édesanyámmal mi is készítettünk szebbnél szebb darabokat. Nemrégiben előkerestük őket a szekrény mélyéről és sóhajtozva emlegettük fel a régi estéket, annak hangulatát.

A vászonra varrt kalocsai mintás falvédővel anyukám egy kiállításon első díjat nyert.

A kalocsai kötény második díjas lett. Ezt is ő készítette.

Amire én legbüszkébb vagyok, az a szűrhímzéssel készített faliképem, akkor készítettem amikor katonasuliba járt a szerelmem és lassan, nehezen teltek a nappalok, esték.

Munkáink :

A díjazott falvédő

Anyukám munkája 1980 -ból

falvédő - részlet

falvédő - részlet II.

A II. díjas kötény Anyukám varrta

Szűrhímzéssel készített falikép lánykoromból való gyönyörűség

Sajnos egy kicsi helyen a moly már megkezdte, de talán időben észrevettem...

Párna I. Anyukám hímezte

Párna II. Munkám a 80-as évekből

Párna III. Ezt a párnát én varrtam a 80-as években

Párna IV. Anyukám munkája

Párna V. Én készítettem a 80 - as években

 

Párna-párna hátán...

Anyukám azóta is szívesen díszíti a lakását a hímzéseivel

Anyukám munkája

Anyu munkája

Anyukám munkája

Ezt a kicsi futót, általános iskolás koromban varrtam.

Matyó mintás futó, én varrtam

Legelső felső tagozatos batikolt terítőm.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr6517894727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása