2022. augusztus 08. 18:00 - AranyKarika

Turi a gradróbban - Farmernadrágból kötény

Varrd velem lépésról-lépésre - DIY

farmernadragbol_koteny_blog.jpg

Az őszi, tavaszi nagytakarítás a gardróbban mindig kellemes időtöltés lehet egy nő számára, hiszen ilyenkor előkerülnek azok a darabok, amiket már nagyon régóta nem visel, kiselejtezi, így mód nyílik egy új darab beszerzésére.

Te, mint hobbivarrónő más szemmel nézed ezeket a darabokat, hiszen újra hasznosíthatók egy ötletesen megvarrt táska vagy egy új ruhadarab formájában. Télen, a hosszú estéken szoktam én is ezeket a darabjaimat átszabni, varrni. Sok év alatt összegyűlt jó néhány újrahasznosított darab a gardróbomban, amelyek közül most néhányat megosztok veled.

Nézz körül a szekrényben, biztosan akad olyan farmer, amit már nem szívesen hordasz, meguntad, vennél inkább egy újat helyette… viszont még nem akarod kidobni, mert az anyaga még nagyon jó állapotban van, és a zseb is kitűnő rajt, szép a szegecse, a gombja stb..

Hát akkor ne dobd ki, hanem hasznosítsd újra. Varrj magadnak belőle használható ruhadarabot, táskát! Ha van varrógéped és van, egy kis kézügyességed bátran állj neki, hiszen az alkotás öröme mindig önbizalmat ad. .

Kellemes varrogatást kívánok!

Ha egy használt farmer újra hasznosítására gondolsz, szinte azonnal egy táska varrása jut az eszedbe, pedig sok más használható, praktikus dolog készíthető belőle.

 Egy régi nadrágomat, én is újra hasznosítottam, de nem táskát varrtam belőle, hanem egy konyhakötényt. Mivel két legutoljára varrt kötényemet az unokám elkérte, otthoni gyurmázáshoz és az oviba "napos köténynek" , így  ez volt a legjobb ötlet.

Munkamenet

Hozzávalók: 

1 megunt farmernadrág szára, 

1 foltzseb a nadrágról

színes anyagból kb 140x0,30 m

Tű, cérna, olló, varrógép, 

Jókedv és mosoly!

Elkészítés: Fél óra

Különösebb szabásmintát nem igényel, hiszen a nadrág szára adott, ennek szélessége adja majd a kötény legszélesebb részét.

A nadrág szárát a combtőnél vágd le, majd a külső oldalánál is vágd végig. Széthajtása után, alakítsd ki belőle méretedre a kötény formáját.

 

 

Anyagszükséglet:

1 megunt farmernadrág szára,

1 foltzseb a nadrágról

színes anyagból kb 140x0,30 m

Tű, cérna, olló, varrógép,

Jókedv és mosoly!

Elkészítés: Fél óra

 

 

A nadrágszár szegett alja lesz a kötény felső széle, így azt nem is kell beszegni. 

A nadrág egyik zsebét vágd ki, 1 cm széles ráhagyással, és varrd fel a kötényre.

 


Hajtsd vissza a kötény színére a zsebet, majd a ráhagyást aláhajtva tűzd körbe.

Ezután szabj a kötény szélére fodornak valót. Nekem 1,40 m-es darabom volt, ebből szabtam le 7 cm széles csíkot. Az egyik szélét beszegtem, majd a másik szélére rakásokat gombostűztem, annyit, hogy a kötény szélére pont elég legyen a fodor hossza. A kötény szélére gombostűztem. Rávarrtam, majd elszegtem, ezt követően a színén letűztem.

Kb. 40 cm hosszú kötőket és nyakpántot varrj hozzá. A textilcsíkok hosszanti széleit színt-színével szemben egymáshoz varrod, az egyik végét levarrva. Majd kifordítsd ki egy fakanál segítségével. Varrd  hozzá a kötőket és a nyakpántot a kötényhez és ezzel végeztél is.

Varrj magadnak te is, kellemes időtöltést hozzá!

 

20143.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr5817903739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása