2023. június 23. 12:53 - AranyKarika

Azsúr mintás, nyári kardigán

Yarn Art tropical color fonalból

blogkep.jpg

Mindig vágytam egy narancssárgás pulcsira vagy kardigánra, de valahogy eddig kimaradt. Most viszont, a vőm választotta magának ezt a fonalat egy pulcsihoz. A neten a színek kissé tompábbak voltak, így alkalmasnak találtuk férfi pulcsi kötéséhez. Amikor aztán megkaptuk, szembesültünk azzal, hogy a rózsaszín árnyalat elég domináns a fonal összetételében, így az enyém lett. Mivel színes a fonal nem gondoltam nagyon mintázni, csupán egy kis azsúr csíkot képzeltem el az elejére és az ujjára. 

Ha szívesen használod a Yarn Art fonalakat, és még ebből a fajtából nem kötöttél, bátran nyúlj hozzá, meglátod szeretni fogod. 

Ez a YARN ART Jeans  tropical  fonal, egy rendkívül népszerű, egész évben használható fonal a YarnArt Jeans családjból. Nagyon vidám színekben kapható. Könnyű vele dolgozni, horgolásra és kötésre egyaránt alkalmas fonal. Nagyon kellemesen puha, így mely gyerekeknek is megfelelő , így bátran horgolható belőle babaholmi, gyerekpulcsi is.. "Amigurumi" játéknak is megvehető, mivel nagyon jól tartja a formáját. Pulóverek, kardigánok, sapkák, sálak, kötéséhez/ horgolásához nagyszerűen alkalmas.

Összetétel: 55% pamut, 45% akril

Kiszerelés: 50g / 160m

Ajánlott tűméret kötéshez: 3,5 mm

Ajánlott tűméret horgoláshoz: 3,5 mm

Anyagszükséglet: pulóver kötéséhez S-350g, M-400g, L-450g

yarnart_jeans_tropical_617-500x500.jpg

Ebből a szép narancs, sárga, lila, rózsaszín árnyalattal  bíró fonalból kötöttem a kardigánomat. A fonal nem vastag, így 3, 5 cm vastagságú kötőtűvel készítettem, a passzé részekhez 2, 5 -est használtam. Éppen 35 dkg fonal ment bele.

Hossza 62 cm, az aljától a vállcsúcsig mérve. Az ujja 60 cm.

Az én kardigánom 38-as méretű. Nekem van egy papírból készített szabásmintám, amit egy olyan pulcsim alapján készítettem, ami kényelmes, a méretei megfelelőek. Körbe rajzoltam, kivágtam, majd az ujja mintáját  is ugyanúgy kivágtam egy papírból. Ennek alapján kötöttem.

A kardigánomat két sima és két fordított szem váltakozásával kezdetem,  2,5 kötőtűvel. 82 szemmel.5 cm után a 3,5 ös tűvel folytattam a munkát:  az első sorban 10 szemet szaporítottam. 

A karöltő magasságáig kötöttem, a hátát teljesen simán, majd a karöltő fogyasztását a következő képpen csináltam, természetesen a papír mintámnak megfelelően alakítottam ki a kivágást. 

1. sorban 5 szem fogyasztás, majd a 3.és az 5. ben 1-1 szemet fogyasztottam.I

A 7.sortól egyenesen kötöttem amíg a vállát nem kellett fogyasztani. Ezzel egy időben a nyakkivágás ívét is készítettem a papírmintámnak megfelelően fogyasztásokkal.

Az eleje két részben készült. Én 42 szemre kezdtem, majd szaporítottam a passzé minta után 5 szemet.

A sorok szélén szélén az azsúr mintát kötöttem. A mintámnak megfelelően fogyasztottam a nyakkivágást és az ujja ívét.

2.png

Amikor készen voltak a darabok, mintára igazítottam őket, kissé kifeszítettem gombostűkkel, bespraystem vízzel és hagytam megszáradni. Összevarrtam őket egymáshoz, majd az eleje  szemeit  felszedtem, összesen 128 szemet, és 2sima-2 fordított válatkozásával megkötöttem mindkét oldalára 5 cm magassággal. A jobb oldali szélébe egyenletes elosztással, megfelelő magasságban, kb a pánt felénél,  9 gomblyukat készítettem. Amikor elértem a kívánt magasságot a szemeket leláncoltam.

Felszedtem a nyakkör szemeit: 104 szemet, két sima-két fordított váltakozásával kötöttem 3 cm-t, majd leleáncoltam. Legvégől felvarrtam a kardigánra a gombokat.

 

4.png

 

minta_alap.jpg

 

https://www.instagram.com/aranykarika_handmade/ 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr518152024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása