2018. november 04. 17:34 - AranyKarika

Csak fantázia kérdése....

Variációk, egy anyagra

 dress-form-3694871_960_720.png

Nagyon színes, vidám hangulatú anyagot vásárolt még a nyár elején az egyik vendégem és elhozta megvarratni a Műhelybe.

Talált hozzá egy fazont is, miután megmutatta nekem, beindult a fantáziám, hogy ebből az anyagból hogyan tudom úgy kivitelezni, hogy mutatós legyen.

Ez a ruha volt a minta

A ruha eleje átszabott,egymást fedi, így ha nem varrok a szélükre a csíkos, pettyes , fekete-fehér anyagból akkor nem is látható a szabás, és feleslegesnek tűnne a dupla eleje rész.

Eredendően ujja is tervezve lett a ruhának, de próbánál az első pillanatban eldőlt,hogy felesleges.

 

Olyan ügyes voltam, hogy igazítást sem igényelt próba után a ruha, csak eltisztáztam a varrásszélességeket, beszegtem a széleket, és rávarrtam az övet, valamint felhajtottam a ruha alját.

A rajtam látható overall is saját tervezés, kivitelezés. Miután nagyon megtetszett ez az anyag, az összes kedvenc színem szerepel rajt , vettem magamnak belőle 2,20 cm.

Az overallt úgy szabtam,hogy a közepén fusson a fekete-fehér mintázat és maradjon övnek, szegésnek belőle. Kiszabás után láttam, hogy marad belőle egy felsőre való.

Külön külön megvarrtam a nadrág és a felső részeket, megpróbáltam, leigazítottam, majd a két részt egymással összevarrtam. Beszegtem az ujja és a nyakkivágás széleit .

Szerencsére ez az anyag mindkét irányban jól nyúlik és ugyanakkor formatartó, így keresztbe is tudtam belőle szabni.( A szálirányra merőlegesen raktam fel a szabásmintát.

Ennek az egyszerű fazonnak az elkészítéséhez nem kell szaktudás, csak rakd fel az anyagra egy kedvenc hasonló anyagból készült pólódat, szabd körbe és varrd össze. Nem tudod elrontani....Bár nem mindenki varrógépe szereti a sztreccs anyagokat, előtte tegyél próbát a gépeden, és csak aztán vásárold meg az anyagot.

 

 

beolvasas0002_1.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr5514352471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása