2021. július 17. 13:07 - AranyKarika

"Csipke Csoda" Méretre varrva

menyasszonyi ruhát varrtam


 

nekialltam_1.jpg

 Egyik nyár folyamán megkeresett a menyasszony , kezében egy fényképpel, amin egy kölcsönözhető menyasszonyi ruha volt. ELmondta,hogy mit szeretne a ruhából átvinni az övére és mit kérne másképpen varrni rajt.

meny.jpg

Megbeszéltük , pontosítottuk a fazont, és megegyeztünk, hogy méretet még nem veszek róla, mert fogyni szeretne.

A megbeszélést, a vásárlás követte, és mivel járatlan volt ebben, segítettem neki. Elmentem vele az üzletbe és kiválasztottuk a szatént az alapruhának. Szteccses, kissé rugalmas, a kényelem miatt. A csipkéknél nehezebb dolgunk volt, mert sok féléből kellett választani, mind-mind gyönyörű volt. 

nekialltam_1_1.jpg

Általában dupla szélesek, mindkét szélükön más mintával készültek. Egy hosszabb cipzárat is vettünk az anyagok mellé.

Egy megbeszélt időpontban eljött,  bevallom, nagyon ügyes volt, most a mértékvételnél jó pár kilóval kevesebb volt mint amikor először találkoztunk. Érdemes volt várnunk, ha akkor nekiállok, most bonthattam, igazgathattam volna.

Mindennek a jó mértékvétel az alapja. Ha jól veszed le a méreteket, jó szabásmintát tudsz készíteni, pontosan tudsz szabni és összeállítani, szinte egy próba kell csak. Én sosem férceltem, azonnal összeállítottam a ruhákat, keveset kellett első próba után javítanom, bontanom.

szabas.jpg

A szabásmintát rakom éppen fel az anyagra, mindig szálirányban, ami azt jelenti, hogy az anyag szélére párhuzamosan. 

varrok.jpg

A szabást  a szatén anyaggal kezdtem, hat részből állítottam össze a ruhát. Hátul mély kivágással. Az ujját nem varrtam bele, hiszen ez csak csipkéből lesz, nehéz lett volna bontani ha esetleg valami elcsúszik varrás közben. Próbánál odaigazítottam és hozzátűztem a ruhához, így már biztos voltam magamban "ujjazás" terén. 

nap_vege.jpg

Első próba előtt

Az első próbát a csipke nélkül csináltuk, és ekkor néztük hozzá a ruhához .

                menyruha1.jpg

Itt látszik, hogy éppen egy kicsit kell leigazítani a mll résznél.

menyruha2_1.jpg

A hátán is némi igazítás lesz csak.

probalgatas.jpg

Próbálgatás...hogy is legyen rajta a csipke? 

Változtatott a menyasszony az eredeti elképzelésén, nem rátétesen kerül a csipke a ruhára, hanem egyben a mell alatti részig, a mintákat szépen összehozva, illesztve. A mell résznél és a hátoldalán a szegélyekhez a csipkéből kivágott mintákat varrtam fel, a többi részére pedig a kivágott mintákat öltögettem az anyagra. 

Bevarrtam az ujját is.

img_20170823_162936_1.jpg

már majdnem kész...

Az utolsó próbánál már végleges volt minden, csak a ruha hosszán és a csípő résznél volt némi igazítani való.

Sokat gondolkodott a manyasszony, hogy tegyen-e övet a ruhához, végül e mellett döntött és szerintem jól tette. Szépen mutat a mell rész alatt.

Most már csak a nagy napra vár , hogy része legyen a menyasszony boldogságának.... :)

meny1.jpg

meny2.jpg

meny3.jpg

Ugye milyen szép lett? :)

 

alairasos_kepem_nagyban.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://aranykarika.blog.hu/api/trackback/id/tr6816629244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása